úterý 10. března 2009

Septum - i s návodem

Nu tak po dlouhé době tak nějaký ten pseudoodborný článek, ne? Abychom nezakrněli. Já vím, posloupnost článků jsem slibovala jinou, jenže prostě svět se mění a my s ním. Navíc kdybych psala něco, co by mě nebavilo, tak mi můžete věřit, že by pak ani Vás nebavilo to číst.



Už někdy před Vánocema jsem se rozhodla, že bych chtěla septum. Teda piercing nosní přepážky, abyste byli v obraze, milí přátelé. Původně jsem si ho chtěla nechat udělat v Hellu (no jak jinak, u mě...), ale pak jsem na Vánoce, když jsem projížděla Prahou nějak neměla čas a asi ani náladu, tak jsem to prostě odložila. Toto bylo vnuknutí snad z nějakých vyšších míst, neboť když jsme si pořídili Majdu, tak cca první měsíc neměla lepší nápad, než mi nos olizovat, ba mě přímo do něj kousat. Takže septum by stejně asi nevydrželo a když by vydrželo, tak by to kurevsky bolelo.
Ale po tom, co se ta chlupatá koule konečně uklidnila, jsem se rozhodla, že píchanec bude. Neplánovala jsem tehdy cestu do Prahy a - abych byla upřímná - docela mě lákalo to zkusit "pajcnout" sama.
Inu koupila jsem kanylu (kdybyste viděli, co to bylo, sehnat kanylu v Sokolově... Nakonec mi jí musela ta milá paní ze zdravotnickejch potřeb spešl objednávat, ale prej nejsem sama, kdo se na to ptá), koupila jsem podkovu (1,2mm, přeci jen, jsem něžná dívka (nesmějte se!)) a teprve potom jsem se jala studovat návod, jak se to vlastně píchá. Všude jsem se dověděla, že je to docela pakárna, že to bolí a že se to málokomu povede píchnout rovně. Nicméně (ano, přijde ta ohavná chvíle) jsem si řekla, že nejsem přeci žádnej amatér a tak to zvládnu sama a rovně.
Takže tady je <strong>návod, jak si sám píchnout septum piercing:</strong>

1. koupíme kanylu (ano, pohoda) VHODNÉHO PRŮMĚRU (no to už taková pohoda pro většinu neni, takže pro ty, co to chtějí jako já risknout a mají ještě menší znalosti než já (jde-li to vůbec): růžovka, neboli sterilní jehla z lékárny, není kanyla. Nedoporučuji. VELMI NEDOPORUČUJI. Prostě kanylu širší, než bude průměr náušky, jasný?)
Můžeme přibrat i rukavice (sterilita a líp se šroubuje, neboť pierc pak neprokluzuje, ale já píchám bez nich, když jde tedy o mě)
a taky desinfekci - např. betadine

2. koupíme vhodný šperk (podkova se mi jeví jako ideální, průměr bych nechala na Vás, jen je lepší koupit trochu větší (ne, teď nemyslím průměr, ale rozměry), neboť je možné, že Vám nosík lehce nateče).

3. zavřeme se do koupelny

4. zvolíme místo, kam provedeme vpich (co nejvýše, když se podíváte na svůj nos jakoby zespoda, zjistíte, že výše je i septum, nebo spíš to, co z něj je vidět, slabší, proto vhodné na to, jej píchnout) a toto místo potřeme desinfekcí. Píchá se do místa, kde přepážku tvoří jenom kůže, ne chrupavka (zjistíme pohmatem, neboli prostě hned tam, kde se septum z té širší části, která je vidět, mění v tu nejtenčí vevnitř)

5. dáme šperk do desinfekce (ano, ideální by bylo jej prohnat sterilizátorem, ale pokud nemáte tátu zubaře,a si jej těžko budete mít doma, že) - používám betadine

6. rozbalíme kanylu (to je taky zážitek)

7. znovu se podíváme, kam to chceme píchnout

8. řekneme si, že jsme magoři a proč kurva nedáme ty prachy za studio?! V této fázi je i možné, že to vzdáme a objednáme se do studia (ano a  tady zdůrazňuji, tohle není návod pro ty, kteří chtějí ušetřit, neboť na něčem se prostě šetřit nevyplatí, je to spíše pro někoho, kdo piercu trochu rozumí a chce zkusit si to píchnout sám).

9. přiložíme jehlu a pohledem do zrcadla, popřípadě příručního zrcátka zjistíme, jestli držíme jehlu rovně (spíš jde právě o "rovnost" při pohledu zespodu, ale popravdě, pokud nejste moc velký nešikové, tak to rovně vcelku bude, pokud bude nějaká nepřesnost, můžete si říct (jako já, jsem asi o 1 mm šikmo), že když si to pícháte sami, tak je prostě nedokonalost přípustná) a nebo ho vyndáte a zkusíte to po zahojení znova) a poté tlačíme a tlačíme, až fr'nák prorazíme (já si pomáhala tlakem prstu z druhé strany, protože by mi nevadilo, kdybych si prst píchla, ale je to na každém)

10. kanyla projede (v místě, kde na kanyle začíná bužírka to jde fakt na hovno, abych byla upřímná), jehlu vyndáme, v septu nám zůstane bužírka, tu ustřihneme

11. do bužírky vložíme šperk a její pomocí jej protáhneme na druhou stranu

12. zašroubujeme

13. zkontrolujeme, zda jsme rovně


Tak a zbytek je tak jen jako dodatek:

U mě to docela bolelo (kurva fix) a dost krvácelo, taky jsem kejchala jako divá. Ale jinak je to vcelku v pohodě. Co se týče hojení, je to u každýho jiný, já moc nečistím (to jsem vyčetla jako doporučení) a po cca 14 dnech už o něm nevím. Na prd se ale smrká. Taky někdy trochu cestuje (u mě nejspíše taky, protože když se teď na něj podívám, mám dojem, že je rovně).
Jo a taky zjistíte, jak máte křivej nos (ksicht).

Žádné komentáře:

Okomentovat