čtvrtek 29. května 2014

Spotřebováno - do května a úvod

Nějak jsem se v té kosmetice rozjela... A když už, tak tu máme další článek a tentokrát na téma, které je pro mě hrozně složité.

Protože miluju kosmetiku. Miluju všechny možný novinky. Ne, nevěřím tomu, že když se jednou napatlám tělovým mlíkem, tak mi zmizí celulitida… Kdyby něco takovýho existovalo, tak s tím v práci rovnáme auta po totálkách (totální škoda na autě vozidlo je odpis), to mi věřte.

Ale baví mě různé vychytávky, postupem času jsem se odklonila od totální chemie k něčemu, co si alespoň hraje na přírodní kosmetiku. A tímhle se posouváme k jádru pudla. Protože ty novinky se vyskytují docela často. A bývají to dost často flašky o obsahu 150 – 200 ml. A co si budeme povídat, ono to zase chvilku vydrží. Jenže mezitím se objeví nějaká další, kterou nutně potřebuji…

A tak se mi v koupelně odehrává okupace plastovými obaly (v případě věcí z mého milovaného LUSH i bez obalů, ty se zase skvěle lepí na vanu a čas od času uvažuju, čím to asi tak doprd.le odseknu, abych se tím mejdlem/šamponem mohla umýt, protože verzi, že se budu celá otírat o místo, kde se šampuk/mýdlo/whatever ubytovalo, zamítám předem). A já se snažím všechno tak nějak spotřebovávat. Průběžně.

K tomu si ale přidejte, že mi ve své podstatě stačí pár kapek sprchového gelu, trocha šamponu a zubní pasta. Nic jiného nejsem s to pravidelně používat. Takže v současné době mám asi osm tělových mlék, několik litrů sprchových gelů, dvě kila mýdla, rozužívaných šest šamponů, tři masky na vlasy, čtyři balzámy… A víte, jak to dopadá? Když se stěhuju, tak vezmu pytel a nemilosrdně kontroluju data spotřeby – co prošlo, letí.

Nicméně – o víkendu jsem slavila úspěch. Po dlouhé době se mi povedlo něco spotřebovat. A čím více nad tím uvažuji, tak se mi v posledním cca půl roce daří sem tam i něco doužívat. Tudíž se s Vámi mohu podělit o pár dojmů toho, co koupit, nebo čemu se vyhnout obloukem.


Tuhle věc jsem kupovala v levandulovém a bio záchvatu.
Má to být super univerzální věc (mýdlo, šampon, sprchový gel, pěna do koupele, pěna na holení, voda po holení, zubní pasta, ústní voda, masážní prostředek, prací gel na ruční praní, šampon na zvířata, vegiwash (na mytí ovoce a zeleniny, pro vegouše), na mytí nádobí, podlah, jako odpuzovač hmyzu a deodorant… A něco by se asi našlo ještě k tomu).
Takže jsem v první chvíli propadla absolutnímu nadšení – budu mít něco, čím se omeju celá, sem tam si s tím udělám vanu (ne, nehodlala jsem si tím čistit zuby a ani to používat jako deodorant, v některých ohledech jsem docela konvenční). Ale postupem času jsem zjistila, že vlasy se s tím rozhodně mýt nedají (alespoň ne ty moje), sprcháč je to.. Takovej průměr, upřímně řečeno (budu působit trochu jako čuně) - když jsem v létě přišla domů zapocená, tak mi přišlo, že nemyl dostatečně…
Ale jako vonědlo a lehké promazávalo do vany funguje dostatečně. A jo! Je super na parkety.


Bez mučení se přiznávám, že jsem ten název musela zkopírovat.
Jedná se o docela dobrou masku na vlasy. A to je asi to nejvyšší hodnocení, které u produktu tohohle typu můžu použít. Protože „zázrak“ ve formě toho, že máte zničené suché vlasy, které se lámou (třeba v důsledku přílišného odbarvování, heh), napatláte, smejete a voilá – vlasy jsou jako nové… To neudělá žádná. Vlasy Vám prostě nic neopraví.
Můžete ale dosáhnout toho, že když budete používat dobrou masku, dobrý kondicionér, vlasy denně nedrtit fénem… Tak budou vypadat dobře. Když se k tomu upraví i životospráva (vitamíny etc.) a celková péče (třeba si dáte bacha na ten odbarvovač), tak Vám časem můžou narůst opravdu krásné vlasy.
Jasmínovka z Lushe hydratuje a pokud se pravidelně používá, dokáže odvést svůj díl na „vlasy vypadají dobře“.
Pro mě má ale jedno plus – miluju tu vůni! Teda pokud nemám zrovna období, kdy mi vadí jakákoliv vůně (v překladu: záchvat migrény, který může trvat třeba týden). Je hodně intenzivní a vydrží na vlasech i dvě tři omytí. Takže pokud jasmín není „váš šálek kávy“, tak doporučuji zkusit jen v případě hodně intenzivní rýmy.
Obsahuje nálev z henny (který ale nijak nebarví) a hromadu přepychových olejů (pokud cituji webovky Lushe).
Na obalu je sice napsáno, že se má nanášet do suchých vlasů, nechat působit, omýt a je zde i doporučeno množství, ale upřímně: použít najednou půl masky je šílenství. Užívám jí z rozmyslem (aby vlasy byly obalené, přiměřeně) a jen když vím, že několik dalších dní nebudu chtít použít nějaký parfém, protože… By se to nejspíš trochu tlouklo.


Ano, zase věc z LUSHe. Šampon s obsahem mořské soli (a tím nemyslím nějaký roztok, ale hezky velké kusy soli), kokosového oleje, nálevu z citrusů a mořských řas. Slibuje extra objem a lesk. Funkci lesk plní a objem? Víte, přátelé, u těch krátkých vlasů, když už nějaké mám, se to špatně poznává (protože mají objem prostě pořád, zvláště když jako já mejete hřívu denně).
Stačí ho málo - pěnidla, která obsahuje, pění zdatně, nikdy jsem neměla potřebu omýt vlasy znovu.
Co se mi na něm obzvláště líbí je vůně, která mi pak ve vlasech zůstane. A ne jenom pár minut, ale klidně do dalšího mytí. 

Další várku věcí zase příště – a bude to asi brzo, nějak mi přijde, že mi momentálně všechno začíná docházet!


P.S. V úvodu tohohle článku bylo původně do března. Ale jen mi tu malilinko leží ladem, pravidelně k němu ve volných chvílích něco dopisuju… A ono ho to asi bude chtít spíš zveřejnit.


Žádné komentáře:

Okomentovat