středa 26. března 2014

Nechávám to narůst… Opravdu.

Tak se konečně dostávám k nějakému ze svých restů, přátelé. A to konkrétně ke článku o vlasech.

Všichni jste si asi všimli, že účesy střídám pomalu jako ponožky a v posledních letech tu bylo už snad všechno. Barvy, podholy – i ta pleška se tu vyskytla. Barvila jsem jak chemií, tak přírodou.

Ale teď přichází čas, kdy bych ráda zkusila něco, co tu těch několik let nebylo – dlouhé vlasy. Podholení samozřejmě zůstává, zase nudné to být nemusí (a zvláště i proto, že jsem si včera poslechla, jak je to krásné, že :) 

Jenže je tu jeden problém: jsem netrpělivá. Hrozně moc netrpělivá a nejraději bych všechno hned. A týká se to nejen vlasů, ale v podstatě celého mého života. (Teď hned chci ty boty, teď hned chci další tetování, teď hned chci dlouhý vlasy, teď hned chci vědět, jestli mě miluješ…). Teda vím, že někdy to prostě nejde (třeba u těch vlasů a u toho posledního v závorce). Jenže se mi s tím blbě žije. A snažím se udělat všechno proto, aby to „hned“ bylo.

Co se vlasů týče, prolezla jsem snad všechny diskuze, které se na netu nacházejí, různé triky a doporučení. A vytahala jsem si z toho, co by mohlo zabrat… Ehm, říkala jsem Vám, že jsem trochu netrpělivá? Takže co to prostě nezakombinovat (report, jak to zabírá, zkusím dát třeba za měsíc, s nějakou tou ilustrativní fotkou).

A co maj bejt ty zázraky?

Biohar – vyrábí firma Biora. Vodička, flaška s praktickým aplikátorem. Balení má 75ml a vydrží… No, dlouho. To, co mám doma, je z nějakého předchozího záchvatu „nechávám si to narůst“, vím, že jsem ho tehdy používala (a ne málo) a jsem cca v polovině. Pokud to ten měsíc vydržím, tak budu asi s to říct přesněji, na jak dlouho tak reálně vydří.
Obsahuje kyselinu hyaluronovou a kolagen. Měl by podporovat hydrataci pokožky. Někomu mastí vlasy (mně tak trochu). Krom toho, že by měl urychlovat růst vlasů stávajících, by měl i stimulovat růst vlasů nových.
V minulosti jsem s ním měla docela dobré zkušenosti, růst to popohnalo a vlasům rozhodně neškodil.

DM tablety na vlasy – jsem se rozhodla zařadit hlavně proto, že je prostě doma mám. Asi dvě nebo tři balení (protože nikdy nejsem s to najít to, které zrovna užívám, tak prostě v DMku koupím nové – při ceně cca 70kč za 60 tablet to není nic, co by mě položilo). S dávkováním si nejsem zrovna jistá – jestli se jedná o jednu nebo dvě tablety, protože od začátku jím dvě… Ale mám dojem, že jsem si to odůvodňovala tím, že jsem prostě velká, tak aby si toho tělo všimlo a normální lidé zobou jednu.

Pangamin – neboli pivovarské kvasnice. Hromada Bček, něco minerálů. Princip, na kterém to funguje, mi nebyl znám. Ale fungovat by to mělo. Doporučuje se hlavně proti padání vlasů (s tím teda problém nemám), ale měl by pomáhat i na jejich růst. Takže uvidíme. Trochu negativním vidím, že údajně podporuje chuť k jídlu. I když, já jsem nenažraná sama od sebe, tak to třeba nebude zase taková změna.

Šampon se sulfidem seleničitým – to je pro mě největší objev, u kterého jsem ale četla mnoho pozitivních reakcí (a vlastně žádnou negativní). Nejsem chemik, takže pokud by mi někdo z mých čtenářů chtěl objasnit, na jakém principu to tak může fungovat, budu ráda.
Primárně se tedy sulfid seleničitý užívá v šamponech proti lupům (který jsem si také koupila). U nás se bez potíží dá v lékárně sehnat Dercos odVichy, který jej obsahuje, trochu komplikovaněji Loreal proti lupům. Proč trochu? Protože reálně je možno jej prodat tak ve večerkách – lidově „u ťamanů“. Tenhle šampon na lupy fungoval prý všem, ale podle firmy se neprodával, tak ho z našeho trhu stáhla… Takže buďto můžete obejít večerky, nebo se stavit v lékárně (ten od Vichy je asi za 4-6ti násobek toho, za co seženete Loreal). A nebo ještě zkusit propátrat hlubiny internetu.
Mně se jednak nechtělo nikde lítat a druhak, s ohledem na to, že mi šampon většinou vydrží tak dva měsíce a více, mě ta „investice“ tolik neštve. A v nejhorším – si u mě bude můj milý čím mýt šišku, protože to bude jediné s neutrální vůní, co nalezne v mé koupelně (mimochodem - už v ní byl... A konstatoval, že na ženskou je to ještě dobrý, juch!).
Vyčetla jsem, že je dobré první tři týdny užívat jenom tento šampon a pak přidat další a jet v „udržovacím“ režimu. Ob jedno nebo dvě mytí.

Zkusím se podívat i po lopuchovém výluhu – protože se mi ho nikde nechce vykopávat a protože se mi nebude chtít čekat na to, až se vyluhuje (jo jo, moje trpělivost). U nás se prodávají dva – jedno je „lopuchová voda“, která se dá sehnat skoro v každé drogerii, druhý je vyloženě lopuchovývýluh od firmy Naděje, který se shání pěkně na prd. Že uhodnete, který chci?

Ricinový olej – na masáže vlasové pokožky. Doma ho mám taky z nějakého předchozího záchvatu a přiznávám, že si vůbec nejsem jistá, jestli to fungovalo, nebo ne… Ale je tam, tak proč ho nezkusit?

Jo, tohle všechno hodlám nakombinovat. Ale když si to vezmete, tak to není tak strašné. Pár tablet, osobně meju hlavu jednou denně, k tomu dvě vodičky (jedna ráno a jedna večer) a sem tam namasírovat hlavu… Zvládnout bych to mohla, jak pravidelně to bude, je ve hvězdách, protože i když mě momentálně trápí (jako po každé zimě) přesušené holeně, tak se prostě nedonutím mazat. A to mám doma takových… Hmm… Pět litrů různých mazadel? No prostě lemra.


Za měsíc (plus mínus půl roku, jak je u mě zvykem) se Vám pokusím dát vědět, jak tenhle experiment dopadl.

No a příště další rest...

2 komentáře:

  1. Při kombinaci toho všeho budeš za okamžik jako Ezau.

    OdpovědětVymazat