sobota 16. listopadu 2013

Knife, knife, co se to u Tebe děje

Pro nenožofandy a lidi, co se nepohybují kolem tohoto serveru to asi bude nuda, takže klidně vyčkejte na jiný článek, drahouškové.

Už v předminulém článku jsem psala o tom, že jsem si nechala dát BAN. Ten mi skončí za necelé tři hodiny a já jsem na rozpacích, jestli tam uveřejnit text, který bude níže. Ano, sem ho napíšu. Nebudou ho totiž číst Ti, které můj názor nezajímá, ale Ti, kteří o něj stojí.

Těsně po tom, co jsem se nechala "vyřadit z provozu", se na knifu rozjel nový e-shop. Tenhle.
Mám k němu spoustu výhrad jako k takovému (uživatelské prostředí není zrovna přívětivé, graficky to bude ještě chtít dotáhnout, počty mi nějak neodpovídají), ale čert to vem. To se dá ještě odladit. Horší je, že už se jedná o ostrou verzi, která by mohla mít nějaké mouchy vychytané.
Z vyjadřování a toho, co vím, na mě celá akce působí jako ušitá hodně horkou jehlou.

Co je ale mnohem zajímavější - diskuze, která se ohledně webu strhla. Protože nástupem tohoto "e-shopu" se změnila pravidla pro dosavadní inzerci na knifu. A ne všichni jsou z toho nadšeni. Spíš "málokdo je z toho na větvi": A já chlapy docela chápu. Do teď nebylo v podstatě moc dobře dohledatelné, jestli onen nůž koupili či nikoliv.

A - co pány znám - skoro každý má ve svém okolí někoho, kdo ho nenávidí. Dost často je tento člověk exmanželka, konkurent. A Ti - kupodivu - ví o jejich "nožotvorbě". Projektem kni5 ale dostali do ruky dost přehlednou a jasnou zbraň.

Kni5 se totiž bude muset odvádět provize z prodeje - na tom nikdo nevidí nic špatného. Inzeruju, zaplatím, proč ne. Ale pokud odvádím provizi, tak na to budu muset mít nějaké to potvrzení. A to bude čím? Daňovým dokladem.
A daňové doklady zajímají dosti často koho? Finančák.
Dál už to asi rozebírat nemusím.

Osobně mě to šťouchá ještě z jednoho důvodu. Spoustou lidí je tam předhazováno, že kdyby o tom věděli, tak by - rádi - zaplatili členský poplatek. Jsem jeden z nich. Pokud by mi bylo nabídnuto zaplatit a klidně za to nemít výhody, krom třeba změněného statusu ze "člen" na "přispěvatel", udělám to. Ze strany provozovatele ale nebyl tento postup umožněn - s argumentem, že by pak celou agendu museli dát ke zpracování účetní. Což ale v případě e-shopu bude nutno taky.

Mně osobně je putna, jestli na tom pánové chtějí vydělat. Pokud ano, proč ne, provozují místo, kde se bavím a kdyby mě členství a účast na tom stála - i jako neinzerenta - třeba litr měsíčně... Za účast na Batalionových srazech nechám ročně víc (a to jsem do nedávna moc nechodila).

Ale byli jsme postaveni před hotovou věc, až mi skončí BAN, tak se zeptám, jestli bude dál možno provádět barterové obchody. Nedávno jsem totiž vyměnila mnou pečenou buchtu za strašně krásnou kostkovanou tašku. Jestli mám pak provozovateli poslat kus buchty, nebo pár nití?

Druhá věc je PVN. Výstava je za tři týdny. Stále nejsou plakáty, propagace na knifu běží s plakátem rok starým, na FB na mě zatím nevyskočila žádná událost.

Navíc to, co je dané, jako oficiální text od pořadatele výstavy... Zdendo, to jsi to nemohl prohnat alespoň přes word, aby tam nebyly ty chyby? A co nějaká úprava, hm?

Už jsem k tomu na knifu i tady svoje řekla. Vadí mi, že letos je to všechno ještě později, než v předchozích letech. Ale teď se tam Zdeňka zastal jeho kamarád. A ráda bych věděla, jestli je a) tak naivní a opravdu věří tomu, co napsal, nebo za b) se pořadateli snaží pomoci. Obě dvě varianty jsou pro mě vlastně k pláči.

Tak, vyklopila jsem ze sebe, co mě tížilo... A pokud tohle dočetl nějaký neknife člen, tak se nebojte, příště budu psát o těch farmářských trzích, co jste si odhlasovali.

Žádné komentáře:

Okomentovat