pátek 3. května 2013

Lush - Les Cacas

Když jsem teď přetahávala staré články (ještě jsme neskončili, přátelé), koukala jsem, že jsem Vám slibovala pár článků, ke kterým jsem se nedostala. A asi nejsem s to dát dohromady všechna ta témata, která jsem slíbila probrat. A teď tu čubrním do monitoru a nevím, do kterého z nich bych se měla pustit.

Takže asi začnu u nějakého (aaa, moment, pes usoudila, že není dost podrbabná), ke kterému mám teď paradoxně blízko.

Tudíž (pánové si jdou kdyžtak číst někam jinam) - Henna. A konkrétně Lush Les Cacas.



Spousta z Vás už ví o mé decentní posedlosti LUSH kosmetikou. Ona není zcela decentní, ona je přímo... Šílená, ale to teď pitvat nechci.

Lush jsem se dostala právě díky tomu, že mě začala zajímat henna, respektive barvení vlasů pomocí této rostlinky. To, co jsem měla na hlavě, totiž bylo trochu v katastrofálním stavu - mělo to za sebou bílou barvu, pak přechod na duhovou patku a zbytek tmavě hnědý, celorůžovou (ona měla být červená, ale nějak mi to maličko nevyšlo) a pak tmavě hnědou chemku. Ze které mi tedy vyšla skoročerná.

A vlasy byly v šílené kvalitě. Po nějakém tom pátrání po webech, co bych s tím mohla dělat, jsem našla výše zmíněný zázrak. A - jaká to náhoda - jediná prodejna je v Praze. Počkala jsem na nějaké finance a hurá, útokem vpřed na Palladium.

Bohužel neměli zrovna hnědou, kterou jsem chtěla zkusit - ale tak měli černou. Po jednom barvení by to neměl být takový rozdíl, takže co.

Domů jsem si dotáhla obdélníček, který byl rozhodně větší, než jsem čekala. Položila jsem si ho na noční stolek a chvilku koukala a uvažovala, co s tím sakra budu dělat. Abyste věděli, jak Lush henna vypadá a na co jsem to zírala- tohle je video, kde vidíte kus obchodu, ale i to, co si přivezete domů a jak se to pak ideálně  zpracovává, než se to hodí na hlavu.

Teď si dovolím malou vsuvku - pro lidi, co opravdu vůbec neví, o čem píši. Hodně zjednodušeně - henna je kytka, která se dá použít k barvení vlasů. Ze sušených namletých listů se udělá pasta, která se napatlá na vlasy a nechá se. Podle toho, jak kvalitní byla rostlina, jak byla namletá, co jste do pasty přidali, vyleze odstín. U čisté henny je to rezatá v různých variantách. Když se nepoužije jen henna, ale i indigo, které je v podstatě modré, může se poměrem těchto rostlin docílit různých barev - většinou (ano, i tady existují vyjímky) se jedná o barvy s červeným, resp. rez podtónem, různé hnědé, černá etc. Hennou se nedá zesvětlovat, pigmenty vlas v podstatě obalí. Dělají ho tím pádem hrubší, ale i odolnější. Barva se vrství, tudíž co je po první aplikaci třeba světle hnědá, může být ve vrstvě dvacáté skoro černá. 

Já jsem tedy nebrala na porcování henny nůž, ale prohnala jsem jí přes struhadlo, dala horkou vodu, chvilku honila v misce kaši...
Tohle je fotka trochu starší, ale máte jasnou představu, jak hnusně to vypadá.

Jo, uvažovala jsem chvíli, jestli si to opravdu mám máznout na hlavu, ale zvědavost byla silnější. Ačkoliv jsem všemi fóry byla vyděšené a připravená psychicky na to, že bude henna všude kolem, tak se tomu nestalo. Tehdy jsem si myslela, že je to mou šikovností. Po několika dalších aplikacích můžu konstatovat, že to prostě bylo jen štěstí začátečníka.

Hlavu jsem zabalila do folie (no, přesně do té, do které se balí třeba svačina hodným drahým polovičkám), hodila na to čepici a hurá brouzdat na netu a pak spát. V návodu se sice píše, že stačí dvě hodiny, ale z mých zkušeností s extravagantníma barva vyplývalo, že čím dýl, tím líp.

Ráno jsem, pro jistotu, vstala o půl hodiny - další věc, na kterou mě připravovaly zkušenosti jiných, byly totiž problémy s vymýváním. A tady nemůžu mluvit o štěstí, vymejvalo se to fakt na prd. Ale mám (nebo tehdy jsem měla) krátký vlasy, takže jsem se s tím poprala statečně (stejně jsem ještě během dne nacházela na pokožce místa, která nebyla očištěna dost důkladně, tudíž jsem za nehty měla zeleno). A při mytí se ve mně mísily pocity.

Od Lush henny jsem si totiž slibovala, že budu mít hebounké vlásky. Obsahuje totiž krom henny i spoustu kakaového másla - a to by mělo zregenerovat. Jenže jsem myla drsnosrstého jezevčíka.

Ale překvapení přišlo po usušení - vlasy byly dokonalé. Bez přehánění. Hebké, lesklé, chladily ruku, když jsem se jimi prohrabávala... Musela jsem do nich neustále šahat. Dokonalost!


Takže takové resumé i toho, co jsem výše nezmínila:

- úžasná regenerace.
- vůně může být pro někoho problém. Mokré seno ještě s něčím.
- tenhle obdélník obsahuje všechno, co můžete potřebovat, přidává se jenom voda. Ale takovou tu alchimii a zkoušení, co henna udělá, když dáte tohle nebo tamto můžete praktikovat stejně.
- nikdy nemáte jistý barvený výsledek. Hennu ovlivňuje snad i teplota na Kamčatce.
- vrství se. Mně nikdy nezakryla na 100% odrosty, takže jsem jí nakonec kombinovala s chemickým barvením. A děvčata, co používají zrz odstín, zase mají problém s tmavnutím v délkách.
- může s tím být hroznej bordel všude. I tam, kde byste to nečekali.
- není to barvení na dvacet minut. Čas je na tomle poznat.
- další věc, která je individuální je výdrž. Někomu po prvním barvení zůstane do té doby, než odroste, někdo jí má za chvilku pryč.
- špatně se odbarvuje - je to skoro až nemožné. Takže doporučuji velice zvážit, jestli do toho chcete jít... Z pečlivě navrstvené hnědočerné henny světlých vlasů nedosáhnete. Vlastní zkušenost.
- sice se všude píše zachovávat odstup mezi barvením hennou a chemií. Já dělala 14 dní a nebyl to problém. Ale meju denně, což se určitě taky odráží - jenže jsem používala tmavou a tmavou. Pokud byste chtěli zkoušet odbarvení, dejte tomu víc času. Henna na odbarvené je (alespoň podle pozorování) OK relativně záhy... Pokud ale použijete na blond směs s vyšším podílem indiga, může vzniknout zelený/modrý nádech.
- s hennou blbe drží trvalé. Vlasy přes vrstvy henny hůř přijímají onu chemii. 


Osobně - podle toho, jak dopadne ono hlasování i to, jestli mám nechat zarůst vršek, asi do henny půjdu zase... A strašně mě láká zrz. 

Je mezi Vámi nějaký odborník, který by vykouzlil fotku s jasně zrz hlavou? ;)

1 komentář:

  1. Dalsi z rady peknych clanku. Psat tedy umis, vsechna cest.

    Takze hlavinku nechame zase zarust? Zrzava? Proc ne? Urcite bude dame sluset.

    OdpovědětVymazat