pátek 12. dubna 2013

HOAX

 Dnešek bych klidně přejmenovala na den HOAXu.

Mrkla jsem se na FB a i lidé, od kterých bych to nečekala (kupodivu třeba i vysokoškolsky vzdělaní) dnes sdílejí samé hovadiny (a to jsem ještě slušná, jinak bych to napsala jinak).



Několikrát jsem si přečetla o skorounesených dětech v obchodních domech (hlavně to byla IKEA, komupak lezla na nervy, že si jí tam dosadil) a i v Tescu. Buď se nám tedy rozbujel obchod s dětmi, nebo někomu trochu hrabe.
Copak si někdo myslí, že by rodiče drželi ústa? Že by neřvali? Mně někdo unést dítě, tak jsou mě v tu chvíli plná media, diskuze etc. (já si to popravdě představuji hlavně s Korou a to je to „jenom“ pes).

Druhá popularita dneška jsou „jogurty“. Ačkoliv moje připojení v mobilu bývá docela stabilní, tak když jsem chtěla reagovat na post u člověka, u kterého mě překvapil asi nejvíce (nějak si ho nedovedu představit konzumujícího jogurt a dokonce o tom přede mnou nikdy nemluvil a nedovedu si vybavit, že bych něco takového viděla v jeho prázdné ledničce).
Kdo chce, ať se mrkne na hoax.cz  - bude tam jeden z nejoblíbenějších.

Překvapuje mě naivita tohoto národa. Copak v dnešní době ještě někdo čeká, že když si koupí jogurt za šest korun, tak v té pixle najde opravdu jogurt?
Nějak jsem měla za to, že osoba, která dbá o své zdraví a zajímá se o složení, není líná provést mírně rotační pohyb s danou potravinou a informovat se o tom, co vlastně obal skrývá (= otočit kelímek a přečíst si složení). A hle – máme v republice očividně velkou část populace, která byla ošklivě klamána, protože zrovna na tom jejich kelímku nebylo napsáno, že jogurt obsahuje éčka. Nebo ovocnou dřeň místo kousků ovoce. Nebo jenom aroma. A nebo zahušťovadla! Jaký podvod! Hanba výrobcům! A nebo počkat: chcete mi říct, že se rozčilujete, aniž byste se na to složení podívali? Vy jste OPRAVDU čekali, že to bude tak, jak je to v reklamě?

Pro Vás (popravdě doufám, že tací moji čtenáři nejsou) mám malou radu. Neotáčejte balenou šunku. Opravdu ne. Mohli byste totiž zjistit, že „obsahuje 60% masa“. A ten zbytek? Samé lahůdky. Ale za to na nich většinou bývá nálepka „AKCE!“. Co na tom, že o foch vedle je šunka – sice o tři koruny dražší, ale za to má těch procent třeba 90%...

Žádné komentáře:

Okomentovat