úterý 9. dubna 2013

Koho hledám?

Jelikož mi bylo řečeno, že bych popisy toho, jakého muže nehledám, mohla potencionálního nápadního odradit a byla mi doporučena taktika – napiš, co hledáš, třeba se v tom nějakej pozná – jdu na to. Ono pokud jako já čekáte na kolegu v práci, aby Vás odvezl domů, máte hotovo, v sobě litr phu-eru, tak jedete jak fretka, ale jaksi naprázdno (tímto děkuji jednomu svému čtenáři, který mne ohromil na výstavě, ale o tom někdy jindy). Takže hurá na článek.


A proč to zase neudělat v bodech, ne? A zase deset?

1. Svobodný
Tady asi není o čem diskutovat. Neumím hrát druhé housle. Nedovedu být ta, u které se chlap vybrečí, že ho jeho žena neposlouchá a nebo u ní naopak bude nadávat, že ho „ta čůza“ podvádí. Ne, děkuji. Koukám po muži, který je třeba i rozvedený, ale prosím, slovní spojení „vyřešená minulost“ není klišé. Už jsem si párkrát zažila ono povedené „zjistil jsem, že miluju svojí ex/první lásku“ a nepřidává mi to.

2. Bezdětný
Je to diskriminující? Možná. Ale nechci chlapa s dětmi. Díky tomu, že se naši rozvedli, vím, jak je to pro ty děti náročné, když nemají celou rodinu. Děti by si měli pořizovat lidé, kteří v tom mají jasno a ví, že pokud to mezi nimi vyprchá, zvládnou udržet rodinu i tak. Hloupé, zastaralé? Možná.
K tomuhle bodu – zcela narovinu – přidávám i to, že by po dětech neměl toužit. Ideální stav by byl „kdyby nám jednou jeblo a oba jsme to dítě chtěli, tak jo, ale jinak to není podstata mého bytí“.

3. Umělec/tvůrce
Mám ráda muže, kteří něco umí. Je v podstatě jedno co. Přiznávám, že je mě baví pozorovat chlapa, když dělá něco rukama. Takže mě fascinují všichni kováři, řezbáři, sochaři, malíři, architekti, muži dělající cokoliv, co je vidět (a tím bohužel nemyslím hory špinavého nádobí a prádla). Jo, berou mě i muzikanti, spisovatelé. Ona to není zásadní podmínka, ale jsou za to plusové body. Hodně plusových bodů (nemusí to vlastně být ani zaměstnání dotyčného, počítají se i koníčky).

4. Smysl pro humor
Nesnáším suchary. Miluju suchý britský humor. Musím mít chlapa, který se dovede jak  blázen něčemu zasmát, chci ho jednou vidět brečet smíchy. Mám ráda, když si ze sebe někdo dovede dělat legraci. Ale inteligentní. Já vím, hranice se těžko nastavuje, ale klasické hospodské vtípky mě moc neberou.

5. Chytrý
A přichází další selektující oblast. Nemůžu mít chlapa, kterej je hloupější než já. Musím ke svému muži vzhlížet a obdivovat ho. Beru v potaz, že mám někdy docela šílené a poněkud zrychlené úvahy, které nestíhám skoro ani sama, ale pije mi krev, když své drahé polovičce musím něco dvacetkrát vysvětlovat, aniž by se chytala. A s inteligencí je pro mě spojen i určitý kulturní rozhled etc.
Vysokoškolský titul rozhodně nezaručuje, že chlap tuhle podmínku splní. Už jsem zažila i jedince s učňákem, ze kterých jsem si zase na zadek skoro sedala já.

6. Flegmatik
Já se přepínám mezi cholerikem a melancholikem. Nebo jsem někde na pomezí. Oboje jsou povahy „prudké“, proto vedle sebe potřebuji někoho, koho to jen tak z míry nevyvede. Je fajn, když já chytám záchvat „nejde to“, „nestíhám“, „musím“ a on mě trochu uklidní. I když je to jenom tím, že mě vezme do náruče a zastaví mě. Na což mi volně navazuje další bod.

7. Romantik
Divné? Kdo čte tento blog ví, že rozhodně ne. Mám slabost na drobná gesta, která naznačují, že si o mě něco pamatuje, že mě poslouchá. Takže muž, co mi někde urve kytku, má plus tak výrazné, že mu skoro světélkuje nad hlavou. Ten, co mě vytáhne na procházku (ne závod, kam dojdeme nejrychleji) někam, kde je pěkná vyhlídka. Pozorování hvězd. Pro někoho jsou to věci automatické (toho hledám) a pro někoho je to trochu podivnost, která je „zbytečná“ (tak toho, kupodivu, nehledám).

8. Gentleman
Mám ráda, když muž ví, kdy se ženě mají podržet dveře, kdy jde kdo první do schodů/ze schodů, jak se vchází do restaurace... A není to jenom o chování ke mně, ale celkově. Nemusí se za všech okolností chovat předpisově, ale jsem ráda, když pomůže třeba ženské s kočárkem, mně s nákupem a tak vůbec. Když se v restauraci nechová jako buran. A všechno tohle si prostě "znamenám".

9. Ochránce
Někdy se potřebuju schovat. Do náruče a bejt "malá holka, která se bojí". Nepůsobím tak? Chápu. Ale potřebuju to. Aby se mě zastal, když na mě bude mít vulgární narážky. Abych se s ním prostě cejtila v bezpečí.

10. ... no a aby byl dobrej v posteli. 
To je těžko popsatelné, protože každému vyhovuje něco jiného... A taky se to pozná až po testování. Stejně tak, jako jedna z nejdůležitějších věcí - jestli mi ten chlap voní.


Jestli někdo splňujete body, dejde vědět.

1 komentář: